Info ved Tilmelding

Dette er vigtigt at vide omkring din deltagelse på et hold hos os. Læs det igennem når du tilmelder dig, så du er med på hvordan det hele foregår: 

1. TILMELDING:

  • Udfyld rubrikkerne i skemaet på det enkelte holds side, og indsend. Vi besvarer din tilmelding så hurtigt vi kan, men der kan godt gå et par dage i travle perioder
  • Herefter indbetaler du kr. 100,- (tilmeldingsgebyr) på mobilepay til Teaterskolen Amager: 362129 eller på bankkonto: 8401 - 0004227700. Husk DELTAGERENS navn på indbetalingen.
  • De 100 kr er et tilmeldingsgebyr (som bl.a. dækker vores tid på administration af tilmeldte, kommunikation, betalinger, lærer-puslespil, ventelistejonglering osv.) De 100 kr. er derfor ikke inkluderet i den faste pris for selve undervisningsforløbet.
  • Du skal ikke betale for det fulde forløb før du har fået besked om det af os. Vi pusler hold sammen hvert halve år, og du får besked på mail når der er plads til dig og det er tid til betaling.
  • Vi starter så vidt muligt med fulde hold. Der er mellem 6 og 16 kursister pr. hold.
  • Hvis et hold ikke er helt fyldt, er det muligt at ’hoppe ind’ i starten af en sæson, dog kun max 6 uger inde i forløbet.
  • Når du har tilmeldt dig, svarer vi på mail om du er direkte optaget eller sat på listen til næste sæsons opstart. Der er optag hvert halve år – i august og i februar.
  • Vi kan desværre ikke tilbyde prøvetimer, selvom mange efterspørger det. Men vi har 8-10 hold hver uge, og det forstyrrer alt for meget i den ugentlige undervisning hvis der hver gang kommer nye ansigter ind som både underviseren og kursisterne skal forholde sig til. Så vi har i stedet indført infodage inden hver sæsonopstart, hvor man kan komme og få en rundvisning på teatret og stille spørgsmål

2. PRIS og BINDINGSPERIODE:

  • Prisen for en sæson (5 måneders undervisning) incl. afsluttende visning/forestilling er: kr. 2.600,- for børne-/ungdomshold, og kr. 2.900,- for voksenhold. Dette dækker udgifter til underviserens løn, drift, husleje, forsikring, forestilling, festivaludgifter, samt evt. rekvisitter, kostumer, m.m.
  • Ved senere opstart reduceres prisen naturligvis tilsvarende - det aftaler vi over mail hvis du starter midt i et forløb.
  • Alle indbetalinger skal ske på bankkonto: reg.: 8401 konto: 4227700 – eller Mobilepay: 362129.
  • Husk DELTAGERENS navn på indbetalingen (hvis f.eks. en anden end deltageren indbetaler pengene, kan vi godt komme ud i et detektivarbejde hvis vedkommende har indbetalt i eget navn..)
  • Der skal først betales for det fulde forløb når I får besked om det. Så betal venligst ikke ved tilmelding - vent på en bekræftelse fra os.
  • ALLE HOLD ER HELÅRSHOLD - -men er opdelt i to sæsoner á 5 måneder hver. Derfor betaler og binder man sig kun for et halvt år ad gangen. 
  • EFTERÅRSSÆSONEN kører fra august/september til februar, og
  • FORÅRSSÆSONEN fra februar til juni.
  • Alle betaler for en sæson (5 måneder) forud. Uden undtagelser. Når alle dedikerer sig til et halvårsforløb ad gangen, kan alle hvile trygt i at ingen 'går ud' undervejs. Det giver en ro på holdene og bedre arbejdsforhold for alle.
  • OBS: Når undervisningen er startet, refunderes deltagerbetalingen ikke. Hvis holdet aflyses af os, betaler vi naturligvis pengene tilbage. Men hvis kursisten selv stopper i utide f.eks. pga. flytning, arbejde eller andre interesser, refunderes betalingen ikke.

3. ØVEDAGE, FORESTILLINGER og VISNINGER:

  • Holdene øver fast hver uge, på den dag og i det tidsrum der er beskrevet for hvert enkelt hold. Børne-, junior- og ungdomshold har 2 timer og voksenhold- og comedyhold har 2,5 timer om ugen. 
  • Underviseren er der senest 15 minutter inden undervisningen starter, så derfra kan man komme ind på teatret. 
  • Undervisningen starter og slutter til tiden. Vi holder alle tider så præcist som muligt, da det er et travlt hus med mange aktiviteter både før og efter undervisningsholdene. 
  • Hvis man en dag kommer for sent eller er nødt til at melde afbud f.eks. pga sygdom, skrives det til læreren i holdets interne facebookgruppe (som man bliver tilmeldt ved holdets opstart). 

Alle hold laver:

  • ARBEJDSVISNING i uge 6 (februar) som 'afslutning' på efterårssæsonen.
  • TEATERFORESTILLING til TeaterskoleFestivalen i midt/slutningen af juni som afslutning på hele året.
  • Nogle hold laver også mindre visninger undervejs, hvis holdet og læreren har lyst til det.
  • Comedyholdene laver ikke 'forestilling, men får individuelle spots på Teater Plays Open Mic, sammen med etablerede komikere.

4. KOMMUNIKATION:

  • Al kommunikation omkring ind- og udmeldelse og økonomi foregår med ledelsen på mail: kontakt@teaterplay.dk .(og ikke til læreren).
  • Når man er optaget på et hold, foregår al kommunikation omkring daglige ting: forsent-meldinger, spørgsmål om rekvisitter, tekster, hvad-skete-der-sidst osv. foregår med læreren i holdets interne facebookgruppe. Der sendes link til kursisterne når holdet starter.
  • Man er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål, helst på mailen, eller på tlf i dagtimerne (vi har ikke kontortid om aftenen da der kører shows og forestillinger der :-) ) .
  • LEDELSEN: kontakt@teaterplay.dk    - tlf i dagtimerne: 21 84 57 73

5. TEATRET ER ET LEVENDE TEATERHUS

  • Det er vigtigt at vide, at Teaterskolen Amager er en underafdeling af det professionelle Teater PLAY. Teatret kører med store shows og forestillinger næsten hver eneste aften året rundt, og ofte på begge scener. Din undervisning foregår i eftermiddagstimerne inden aftenshowsene, så når dit hold er færdigt gør teatrets personale lynhurtigt klar til aftenens publikum og optrædende. 
  • Lokalerne skal altid efterlades uden rod, så hvis holdet har drukket kaffe, brugt rekvisitter, stole, borde osv, skal ALT ryddes op inden lokalet forlades. Det gør underviseren sammen med kursisterne. 
  • Inden der fandtes noget der hed corona, havde alle kursister fri adgang til de shows på teatret som ikke var udsolgt. Men nu er alt udsolgt, og vi må ikke lukke flere ind end kvadratmeterkravet siger. Så pt er der desværre ikke kursistpladser. Vi håber det kan genindføres når vi er på den anden side af pandemi og restriktioner.