Ofte stillede spørgsmål

Denne side er under udarbejdelse, men se herunder for de almindelige tilmeldingsregler:

1. TILMELDING: 

  • Udfyld rubrikkerne i skemaet herunder, og indsend.
  • Herefter indbetaler du kr. 100,- (tilmeldingsgebyr) på mobilepay til: 65907 eller på bankkonto: 8401 - 0004227700. Husk DELTAGERENS navn på indbetalingen.
  • Det er muligt at starte midt i en sæson (undtagen når holdene er gået i opløb til forestillinger) så tilmeld dig bare, så finder vi sammen ud af hvornår du starter. 
  • Tilmeldingsskemaet skal også udfyldes og indsendes selvom du i første omgang kun vil ha en prøvetime. Dels bliver det nemmere at tilmelde dig endeligt, og dels vil vi gerne vide alder og info på dem der kommer og besøger os. Og de allerfleste vil gerne gå her når de har været til prøvetime, så det letter hele processen. Og hvis du efter prøvetimen ikke vil tilmeldes alligevel, så sletter vi dig bare fra listen igen :-) 
  • Prøvetimer - forklaring: prøvetime kan af gode grunde kun gives når der er et hold i gang man kan komme ind og prøve. F.eks hvis man gerne vil starte til februar, så kan man komme og få en prøvetime i december eller januar. Hvis man starter på et nyt hold efter sommerferien kan man af gode grunde ikke starte med en prøvetime (med mindre man er så hurtigt ude at man kommer til prøvetime på forårsholdene inden sommerferien)  
  • Hvis du tilmelder dig på et tidspunkt hvor det ikke er muligt at få en prøvetime, så dækker dit tilmeldingsgebyr at du i stedet får en personlig rundvisning og en snak med ledelsen.
  • Prøve- eller hilse-timer aftales altid på forhånd med ledelsen: skriv i kommentarfeltet at du gerne vil ha det, så finder vi en dato der passer både dig og holdet. 
  • De 100 kr er et tilmeldingsgebyr (som bl.a. dækker vores tid på administration af tilmeldte, kommunikation, betalinger, lærer-puslespil, ventelistejonglering osv.) OG dækker en prøve/hilsetime. De 100 kr. er derfor ikke inkluderet i den faste pris for selve undervisningsforløbet.

2. PRIS: 

  • Prisen for en sæson (5 måneders undervisning) incl. afsluttende visning/forestilling er: kr. 2.600,- for børne-/ungdomshold, og kr. 2.900,- for voksenhold. Dette dækker udgifter til underviserens løn, drift, husleje, forsikring, forestilling, festivaludgifter, samt evt. rekvisitter, kostumer, m.m.
  • Ved senere opstart reduceres prisen naturligvis - det aftaler vi over mail hvis du starter midt i et forløb.
  • Alle indbetalinger skal ske på bankkonto: reg.: 8401 konto: 4227700. 
  • Husk DELTAGERENS navn på indbetalingen (hvis f.eks. en anden end deltageren indbetaler pengene, kan vi godt komme ud i et detektivarbejde hvis vedkommende har indbetalt i eget navn..) 
  • Der skal først betales når I får besked om det. Så betal venligst ikke ved tilmelding - vent på en bekræftelse fra os. 
  • OBS: Når undervisningen er startet, refunderes deltagerbetalingen ikke. Hvis holdet aflyses af os, betaler vi naturligvis pengene tilbage. Men hvis kursisten selv stopper i utide f.eks. pga. flytning, arbejde eller andre interesser, refunderes betalingen ikke. 

 

3. ALLE HOLD ER HELÅRSHOLD 

  • -men er opdelt i to sæsoner á 5 måneder hver. Derfor betaler og binder man sig kun for et halvt år ad gangen. Holdene følger skolernes år, og starter altid op i september.
  • EFTERÅRSSÆSONEN kører fra september til februar, og FORÅRSSÆSONEN fra februar til juni. I februar (efter skolernes vinterferie) er der altså midtvejs-optag for nye kursister på holdene.  
  • Når alle dedikerer sig til et halvårsforløb ad gangen, kan alle hvile trygt i at ingen 'går ud' undervejs. Det giver en ro på holdene og bedre arbejdsforhold for alle. 

 

4. FORESTILLINGER: 

  • Alle hold laver:
  • ARBEJDSVISNING i uge 6 (februar) som 'afslutning' på efterårssæsonen.
  • TEATERFORESTILLING til TeaterskoleFestivalen i midt/slutningen af juni som afslutning på hele året.
  • Nogle hold laver også mindre visninger undervejs, hvis holdet og læreren har lyst til det. 
  • Comedyholdene laver ikke 'forestilling, men får individuelle spots på Teater Plays Open Mic, sammen med etablerede komikere. 

 

5. ANDRE FORDELE:

  • Alle kursister over 15 år får et Medlemskort der giver gratis adgang til shows og forestillinger i Teater Plays professionelle Teater og Comedy-afdeling. Det foregår efter princippet at man møder op (eller prøver at skrive på dagen til kontakt@teaterplay.dk) og spørger om der er plads til det show man ønsker at se. Det er der som regel, men man kan ikke forhåndsbooke gratisbilletter til de shows der åbenlyst vil blive udsolgt, f.eks. dem med meget kendte optrædende. Der må man købe alm billet hvis man vil være helt sikker på en plads i salen, eller møde op og tage chancen på dagen - vi får som regel plads til jer ;-)
  • Og det er naturligvis kun kursisten selv der har gratis adgang, venner/familie udefra skal betale alm billetpris. 
  • OBS: så længe corona-restriktionerne er over os, kan vi desværre ikke tilbyde gratis kursistpladser! Der er udsolgt til samtlige shows, fordi vi kun må have 44 publikummer i teatersalen mod de sædvanlige 94.. Så alle pladser er forbeholdt et betalende publikum. Så snart restriktionerne trækkes tilbage, gælder vores almindelige tilbud igen :-) 

 

6. KOMMUNIKATION: 

  • Al kommunikation omkring ind- og udmeldelse og økonomi foregår med ledelsen på mail: kontakt@teaterplay.dk .(og ikke til læreren).
  • Al kommunikation omkring daglige ting: forsent-meldinger, spørgsmål om rekvisitter, tekster, hvad-skete-der-sidst osv. foregår med læreren i holdets facebookgruppe.
  • Man er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål, helst på mailen, eller på tlf i dagtimerne (vi har ikke kontortid om aftenen da der kører shows og forestillinger der :-) ) .