Ledelsen

Teater Play og Teaterskolen Amager

Teaterskolen Amager er en underafdeling af det professionelle Teater Play.
Begge afdelinger ejes og ledes af skuespiller Mille Berg og instruktør Christina Sørensen.

Begge teaterledere har mange års erfaring indenfor undervisning og instruktion af folk i alle aldre, og underviser også selv af og til i teaterskoleafdelingen. Og så har de ansat nogle gode kollegaer til at undervise de mange hold.

Derudover står de for den daglige drift af teatret, som både indeholder comedyshows, teaterforestillinger og revy.

OM TEATERSKOLEN AMAGER

Teaterskolen Amager blev grundlagt i 2002. Den har altid været en underafdeling af det professionelle Teater Play og har kørt sideløbende med teatret i alle årene.

Teaterskolen Amager bliver drevet at leder-duoen som også står bag Teater Play: skuespiller Mille Berg og instruktør Christina Sørensen. De underviser også begge selv, og har derudover ansat en masse dygtige skuespillere, komikere og dramalærere til at varetage undervisningen af de mange hold.

De første mange år lå teatret og teaterskolen i Njalsgade på Islands Brygge, og i 2013 flyttede begge dele til Strandlodsvej 7. Teatret udvidede i 2020 med endnu en scene, så der nu er to fuldt fungerende teaterscener, øvelokale, teatercafé m.m.

Teaterskole-afdelingen har altid haft som mål, at udbyde undervisning i skuespilteknik, på fritidsniveau, for folk i alle aldre. Så man kan 'gå til teater' ligesom man kan gå til håndbold eller dans.

I tidernes morgen havde vi også fuldtidsundervisning i dagtimerne for unge der søgte ind på skuespillerskolerne, men de sidste 10 år har vi kun kørt aftenhold. Det er dét der hænger bedst sammen med, at selve teatret kører som en professsionel scene om aftenen, og dagtimerne er også godt fyldt op med sceneprøver, produktionsmøder osv. så der er ikke flere timer ledige i lokalerne - alle rum bliver brugt nærmest i døgndrift.

Al undervisning foregår på Teater Play. Der undervises både på Scene 1, Scene 2 og i Øvelokalet, og kursisterne benytter vores store personalekøkken og atriumgård i pauserne.

Vi udbyder undervisning i skuespilteknik på børne-, junior- og ungdomshold, samt på aldersinddelte voksenhold. Disse hold spiller også arbejdsvisninger og forestillinger hvert halve år, som afslutning på halvårssæsonerne.

Og så har vi også 1-2 Comedyhold hver sæson, for folk der gerne vil lære teknikken bag standup, improcomedy og jokeudvikling, samt ende med at stå med 5 skarpe minutter som de kan gå ud og optræde med på standupscener efter kurset.

Som kursist på Teaterskolen Amager har du mulighed for at se de shows og forestillinger der kører på Teater Play. Dog er alle shows og forestillinger kun for et voksent publikum, og de allerfleste shows har en minimumsgrænse på 15 år. Men som voksenkursist på enten Skuespilhold eller Comedyhold, er det oplagt at blive hængende efter sin egen undervisning, og se et show eller en forestilling på en af scenerne.